mereka yang chumel~~

Thursday, 11 August 2011

hari ni hari sedih lah...

dear diary..
hari ni aku sangat sedihhhhhhhhhhhhhhhh...
walaupun masalah ni bukan masalah aku secara langsung...
suam-suam kuku je dgn aku...
tapi naluri aku memang macam tu...
aku kuat sebab air mata dan aku lemah pun sebab air mata..
cakap lah ape orang nak cakap..
ratu air mata memang macam tu..

kecewa..
luluh hati..
kenaaapaaa sanggup buat macam tu..
takuut nak cakap lebih-lebih..
Allah memang selalu uji manusia melalui apa yang dia katakan..
sebab tu aku perlu berdoa..
Ya Allah jangan kau uji dengan apa yang aku telah katakan..
tapi kau permudahkanlah aku untuk lakukan apa yang aku katakan...

cakap memang senang maaa~~
cuba buat!
haaa terkebil-kebil kau limah!

sesungguhnya tempat wanita itu mulia disisi lelaki yang bernama suami..
senang kan nak dapat redha Allah..
dapatkan redha suami.. InsyaAllah..
nasib kita di akhirat sana pun suami ada banyak pelaburan pada kita orang perempuan..

sedih..
luluh hati...
kenapa buat macam tu...
hmm nak buat macam mana??
mungkin ada hidden message yang Allah nak beri..
atau mungkin ujian kali ini Allah beri kpd mereka sebagai kifarah dosa lama..

kepada mereka yang buat masalah..
kembali kepada Allah.. =[
gembira itu ujian ..
sedih juga ujian..
kaya itu ujian ..
miskin itu ujian..
memang itu juga nikmat..

tapi apalah martabat seorang perempuan..
bila seorang suami katakan..
kalau aku lepaskan kau..
dia pun buang kau..
kau nak buat apa???

aduh...
rewind semula...
jangan salahkan orang..
sedang diri sendiri yang membuang maruah diri sendiri..
sedih...
kecewa..

lelaki itu runtuh masjidnya kerana apa??
kini dia mahu runtuhkan lagi masjid??
kemudian mahu bina masjid dengan keruntuhan...


Semoga Allah ampunkan dosa mereka...




p/s : perkara halal yang Allah benci adalah robohnya masjid bait muslim..
Ya Allah ampunkan dosa mereka.. ampunkan dosa mereka.. ampunkan dosa mereka..
aku tidak marah.. tapi aku kecewa.. hanya doa dapatku titipkan..

No comments: