mereka yang chumel~~

Sunday, 3 October 2010

SELAMAT HARI JADI MAK..

Mak...
selamat hari jadi..
eiya tengah sedih sebenarnya 
bile nak tulis post ni..

mak..
nak balik..
sambut hari jadi mak..

tapi..
mak jangan kecik ati tau..
mak mesti paham knapa eiya tak balik..

sedih lah mak..
taun ni tak sempat buat apa-apa surprise..
takpe..
akan ditebus nanti..

tq mak td tepon mak jap pon
dah sangat senang hati..

=] YA ALLAH..
JANGAN KAU TARIK NIKMATKU INI
DISAAT AKU MASIH BELUM BERSEDIA..
amin... 


Friday, 1 October 2010

ade orang tanye..

ade orang tanye..
kak mira xde boyfren ke?
hehehe
kak mira pun senyum..
dengan penuh makna..
lantas menjawab..
xde.. ringkas..
die tak caye & terus mendesak..

kak mira ktawe..n tanye die..
kenapa tak caye??
dia jawab..
ye.. ye.. je xde BF...

aduhai cik adik..
kak mira mmg xde BF..
awk nak wat ape dgn BF??
kak mira tak cari BF..
kak mira cari suami..
lantas aku terus berjalan..

dan trus berdoa dalam hati..
YA ALLAH YA TUHANKU PERMUDAHKANLAH AKU BERJUMPA
DENGAN JODOHKU.. KURNIAKANKU SUAMI YANG SOLEH DAN ANAK2 YANG SOLEH DAN SOLEHAH..

hmm tapi aku slalu fikir..
kenape org tak caye aku xde BF???
aku biarkan soalan tu terus bermain dalam kotak
fikiran aku..

sebab..
aku ade jawapan yang lebih sempurna utk jwap
semua soalan sama yang selalu orang ajukan kpd aku..

iaitu..
aku dengar cakap abah..
aku pcaya ape yang abah cakap..
aku yakin DOA abah dan mak untuk aku..

mak & abah cakap..
jangan risau pasal jodoh...
akan datang seorang yang sempurna pada waktu yang sempurna..

ya betul..
aku pegang itu..
dan harap aku terus berpegang dgn tu..
jadi baik.. nanti dapat suami baik..=]

mungkin macam maher zain!
mane tahu???