mereka yang chumel~~

Daisypath Happy Birthday tickers

Monday, 6 December 2010

salam tahun baru..salam maal hijrah..

SALAM...
esok 1 Muharram 1432 hijrah..
bermula tahun baru..
episod baru dalam hidup..
azam baru..

mungkin ini turning point bagi sesetengah daripada kita
mungkin juga tidak..
ada yang memilih tarikh yang signifikan ini..
tapi ada juga yang menunggu
new year 1 jan..

pada aku..
hijrah
tu bukan sahaja
hijrah RASULULLAH dan umat islam..
dr kota Mekah ke kota Madinah..
tapi konteks hijrah pada hari ni..
sangat luas..
dan sangat subjektif definisinya..
=]

aku juga pernah terfikir..
hijrah tu jugak mungkin salah satu proses..
untuk keluar dari..
comfort zone..

dari satu situasi yang biasa yang kita lakukan..
zon selamat yang selalu kita jalani..
kita lakukan perubahan..
cuba cabar diri untuk lakukan sesuatu yang lain..
mungkin itu pun satu hijrah kan..
=]

yang penting niat..
niat kerana Allah..
niat untuk belajar sesuatu dari proses itu..
insyaAllah..
mungkin proses keluar dari comfort zone tu menjadi..
proses hijrah yang terkesan,,, yang berkesan,,,
dalam diri.

semoga hijrah itu menjadi suatu ibadah yang
juga ada dalam diri setiap remaja
untuk menjadi lebih baik
setiap hari..
insyaAllah

p/s : sedang melihat dan belajar sikit-sikit tentang politik negara.. hmm masih banyak yang aku tak tahu.. =] nampaknya 'debat' aku dengan abahh tentang sebuah parti tu menjadi salah satu yang sangat berguna untuk aku.. aku harap naik sem baru nanti dapat bincang isu ni dengan kawan2.. belajar.. belajar.. dan terus belajar... persekitaran kita adalah tempat untuk kita belajar sesuatu.. responlah sebaik mungkin.. =]


No comments: