mereka yang chumel~~

Daisypath Happy Birthday tickers

Wednesday, 24 November 2010

Alhamdulillah...

SALAM...

semalam aku, nazira, ain dan syakirin (kwn ain)
kitorang pergi ke Taman Tampoi Utama
Kolej YPJ
utk support kawan kitorang punye
final exam kulinari
tema makanan diorang
WESTERN

ok at first dengar
EXCITED
hehhe
yela budak kulinari masak

tapi lepas makan
sikit kecewa

tapi ape-ape pun
alhamdulillah
yela orang kat Ghana, Afrika tu
tah makan ke tak..

orang Malaysia ni banyak bazirkan makanan..
=]
cukuplah tgk serve diorang semalam yang asik amek pinggan
yang masih berisi makanan yang boleh dimakan
sayang! mesti makanan tu nangis

kami pun balik after makan tu..
jalan jammed.
biasalah pasir gudang.
=]

after hantar ain dan syakirin
aku dan nazira pun pergi ke uma makteh
utk siapkan laporan dan tumpang print out lampiran dan segala laporan

masa on the way
aku dapat call daripada muzill
exco tugas-tugas khas NADIIA
adik peneraju kepimpinan

kali ni dia ditugaskan utk menjadi ketua projek
projek yang di rancangkan ialah
program bersama adik2 sekolah menengah
utk tarik minat adik2 sekolah menengah utk masuk ke uiniversiti khasnya dan uitm am nya

=]
aku suka projek tu
sebab sekurang-kurangnya banyak ilmu yang dapat di sampaikan kpd adik2
dan kita sendiri dapat belajar banyak perkara
lagipun aku memang suka program berbentuk kem-kem motivasi, kepimpinan, majlis-majlis debat, hujah,
dan semestinya program-program ilmiah

aku sendiri pernah menguruskan
kem kepimpinan kat sekolah rendah aku
SK MASAI
program tahun 2010 bersama NADIIA
aku bawak exco2 nadiia ke sekolah lama aku
alhamdulillah
berjaya dan cikgu-cikgu pun suka
ade jugak yang
MINTAK LAGI!

aku tak berani janji.
sebab aku mesti bagi peluang kat adik-adik buat ape
yang diorang impikan
bagi peluang diorang jugak
untuk mencorak NADIIA sendiri di bawah
tanggungjawab diorang

zaman aku
dah berakhir

TAPI!
muzill telefon tadi dia mengadu dan mintak jalan penyelesaian
aku yang tengah drive tadi
dengan cermat park sekejap kat tepi
dengar ape yang dia cakap

dia cakap cikgu sekolah
area batu pahat tu boleh terima program NADIIA ni
tapi diorang takde duit untuk tanggung kos makanan pelajar diorang
hmmm
aku runsing gak..
aku tahu muzill lagi konfius nak cari jalan mana
paper work nak hantar 2 hari lagi
tempat tak konfem

aku pun tanya dia
muzill nak kerja mudah??
InsyaAllah boleh dapat.

aku tanya dia elok-elok
muzill nak ke buat kat sekolah dulu ?
SK MASAI

dia dengan gembira jawab
nak!
boleh2!
betul ke?!!!

aku jawab
yela..
tapi betul ke muzill nak??
muzill tak kesah??
yela tu sekolah aku..
aku tak tau diorang suke ke tak utk buat kat tempat yang sama
memang program tu sume orang hepy dan semakin rapat time tu
tapi ni kan masa diorang pulak
biarlah dia decide

aku cakap lagi
ok lah kalau muzil betul2 nak nanti kak mira tolong
aku telefon cikgu nasrina
2 kali
hampa
mungkin dia tak dengar kut..
hmm xpelah.. esok cuba lagi

malam tu
tgk2 cikgu call aku
aku dengan rendah diri rendah suara
offer cikgu.
TAPI
.....

aku sangat gembira
sebab cikgu kate
eh mestilah nak!
cikgu tgk budak-budak tu suka sangat
ok dalam hati
sangat-sangat bersyukur + gembira

yela 1st sebab tempat dah dapat
2nd sebab aku bersyukur sebab program yang
penah dikutuk oleh kawan sendiri
dapat capai natijahnya tersendiri

sebab sekurang-kurangnya aku nak
adik-adik ni nampak
masuk universiti itu sesuatu yang perlu
hidup bermatlamat itu perlu

aku terus telefon muzill
dan beritahu masalah dia dah selesai

aku bersyukur
perjuangan aku
ada yang sambung..
ALHAMDULILLAH..


p/s : ALHAMDULILLAH jugak bile aku dah dapat budak-budak utk diajar.. kembalilah rutin sbg cikgu tusyen non officially.. ajar spupu je.. tapi seronok jugak. sbb adik-adik ni semua anak-anak kecil yang xde dosa.. anak penghuni syurga cerita yang dibawa sangat menyenangkan.. gerak geri jujur lahir dari hati.. hati masih bersih.. Subhannallah..

No comments: