mereka yang chumel~~

Daisypath Happy Birthday tickers

Thursday, 5 May 2011

perjalananku~

perjalananku
masih jauh
masih merangkak untuk berdiri dan terus berjalanan
nan megah..

perjalananku
dipimpin oleh
tangan yang gagah
dipaut oleh
pautan yang ampuh
dan tersandar
di dinding yang kukuh

sesungguhnya
perjalananku
adalah satu nikmat
nikmat yang secebis
dari kasih sayang sang Pencipta
yang Maha Besar
Maha kaya..

sungguh..
sungguh aku bersyukur
di tikar buruk ku bersujud
mempersembahkan diri
yang kotor miskin lagi hina
tidak langsung aku rasa
dihentam bagai dunia mahu dihempap

malah aku rasakan kasih sayang
kasih sayang yang Maha hebat
kasih sayang yang Maha banyak
kasih sayang yang tak pernah aku dapatkan

kembalilah..
kembalilah wahai manusia
kembali kejalan nan lurus
jalan lurus tidak berbengkok
jalan lurus yang tidak pernah akan
dikatakan salah

sesungguhnya jika perjalananmu
adalah jalan yang kau pautkan dengan
cintaNya
kasihNya
ikatanNya
sungguh..

ia mudah..
ia manis..
ia terasa indah...


karya asli miraeiya.. 5/5/2011
selamat hari jadi adik..
semoga menjadi anank yang solehah kpd ibu bapamu dan kpd mak dan abah jugak...
aku sayang kau.. sayang ku sbg kakak tak pernah luntut seperti saat pertama kau kudukung dan ku panggil adik.. adik tinggalkan semua perkara yang menghalang cita-citamu.. semoga perjalanan mu yang masih jauh dipermudahkan dan diberkati... =]

No comments: